måndag 18 juni 2012

Jag är inte bitter...

Innan jag sprider bloggen vidare känner jag att jag måste förtydliga en sak. Det kommer att bli en hel del snack om nackdelarna med internationell adoption här för alienationen som adoptionen skapar och dess konsekvenser är en del av vad bloggen handlar om.

Det innebär inte på något sätt att jag är helt emot internationell adoption eller att jag är bitter och missnöjd med min situation. Vad det innebär är att adoption är en gråzon men jag skriver givetvis endast utifrån mitt eget perspektiv.

Jag har inte funderat särskilt mycket på detta under min uppväxt utan det är nu på senare tid (begynnande medelålderskris haha?) som jag tänkt mycket på min situation. Därför att min tankar kring ämnet ganska oklara även för mig och det är mycket möjligt att jag inte riktigt kan formulera mig ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar