måndag 18 juni 2012

Precis så känner jag också!

27 maj träffade jag Lisa för att ta en fika inne i Stockholm. Vi kommer att mötas upp på Helsingfors flygplats tillsammans med Linn och flyga till Seoul 13 augusti.

Om jag får lov att säga det själv är jag rätt bra på att prata och det är Lisa också! Det är skönt att prata med andra adopterade för ens upplevelser är ofta mycket lika och man kan relatera till varandra på ett sätt som andra kompisar inte kan. Om jag känner mig annorlunda vill vänner gärna normalisera och påpeka att jag är precis som de och det finns ingen skillnad. Fast det gör det ju. Vare sig man vill eller inte.

Med andra adopterade kan man bla prata om hur det är att alltid sticka ut, att alltid få sin svenska identitet ifrågasatt av kreti och pleti, folk med gula febern och längtan efter något som man inte vet vad det är och istället för att höra att nej det stämmer inte du är precis som oss kan man istället få höra: 'Precis så känner jag också!'

Dagens K-pop blir Big Bang, en av mina favoritgrupper. Låten heter Blue och den är lätt att tycka om även om man inte är så intresserad av K-pop sedan tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar