tisdag 17 juli 2012

Program

Nu händer det grejor minsann! Facebookgruppen är startad och där finns bilder och presentationer på alla de koreanska deltagarna. Vårt schema är också publicerat och det ser ut så här:

August 19th (Sunday)
18:00~21:00 Opening Ceremony (Samjung Hotel)

August 20nd (Monday)
09:30~12:30 Visit SWS (*** Only Overseas Participants)
12:30~14:30 Lunch (*** Only Overseas Participants)
15:00~17:00 Korean traditional martial art (Taekyun) class
18:00~19:30 Dinner
20:00~22:00 Nanta (Korean non-verbal Performance)

August 21st (Tuesday)
09:30~12:00 Volunteer Work at Amsa Rehabilitation Center
12:30~14:00 Lunch at Myeongdong
14:00~16:30 Sightseeing and Shopping (Downtown of Seoul)
17:00~19:00 Korean Cooking Class & Dinner
19:00~20:00 Back to Hotel

August 22nd~August 24th -FREE TRIP

August 25th (Saturday)
Free Time & Preparing for Presentation for Closing Ceremony
18:00~21:00 Closing Ceremony


Lite kortare än vad jag trodde faktiskt men det är skönt att se att vi inte behöver stiga upp i ottan. Taekyun är en slags kampsport men efter vad jag har sett så påminner det ganska mycket om dans. Jag kan inget om sånt men jag fick lite capoeiravibbar iaf. Nanta är en slags musikal där man blandar traditionella koreanska trummor med all sorts musik. Det finns ingen text utan musiken är språket. Tydligen interagerar musikerna mycket med publiken också. Låter spännande!

Amsa Rehabilitation Center är ett barnhem för barn med speciella behov. Jag hoppas att det inte blir alltför jobbigt att umgås med barnen där. Med jobbigt menar jag givetvis att man antagligen blir ledsen av att se de små och övergivna själarna. Jag kan inte säga att jag ser fram emot det besöket men det är antagligen en sådan där sak som känns bättre efteråt. Myengdong är ett trendigt shoppingområde i Seoul. Det låter lite snålt med 2 1/2 timma shopping och sightseeing så det är ju tur att vi har mer tid själva.

Vad gäller 'free trip' tror jag att vi ska bli indelade i tre olika grupper och göra olika saker beroende på intressen. Det är allt vi fått veta än så länge.

Jag har fått min buddy och inte helt oväntat är det en tjej som gillar att laga mat. Hoppas på att jag kan pumpa henne på recept och att hon tar med mig på några bra restauranger.

Är ni lite nyfikna på U-Kiss eller? Såklart att ni är. Jag är inte helt förtjust i deras senaste låt Belive så ni får lyssna på Doradora istället.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar